Bikaner, stad in de woestijn.

8 november 2018 - Bikaner, India

Donderdag vandaag, ik hoop dat ik het nu goed op schrijf. Dat krijg je op vakantie, geen idee meer van de tijd. Bedankt voor jullie leuke reacties. Gisteren om iets over tweeën aangekomen in Bikaner en we zijn eerst naar het Junagarh fort gereden omdat het vandaag gesloten is. Groot fort, een museum tegenwoordig met 30 kamers die te bezoeken zijn. Met schilderijen, rijtuigen, wapens(heel veel zwaarden), eetzalen, etc.  Na dit bezoek reden we naar het hotel, Narendra Bhawan. Het meest luxe hotel tot dusver, erg nieuw. Entree schitterend, de ontvangst ook weer hartelijk. Beetje rondgekeken in hotel in tuin en zwembad. Om 19.30 naar het restaurant.  Ons eten werd netjes geserveerd vanaf trolley en in mooie zilveren schalen. Als de rijst op je bord  bijna op was kwam de persoonlijke ober al aangesneld om bij te scheppen.  Thee toegenomen en vanwege het Diwali feest kregen we er een lekkere zoete cake bij.  Na afloop altijd het minst leuke onderdeel, de rekening. Die was navenant hoog aan de luxe die dit alles uitstraalt. 4000 rupees totaal.  Tot dusver aten we voor ca 1500. Ok Marcel, vergeleken met een Michelin restaurant zijn dit peanuts. Vanmorgen zijn we opgehaald door een tuktuk die ons naar de Old City bracht voor een bezoek aan een hele mooie Jain tempel en voor een wandeling over de spices bazaar. De drukte viel behoorlijk mee nu. Wel weer de bekende smalle steegjes. Overal zie je trouwens afval op straat liggen. Niemand die daar naar omkijkt. We werden hierna naar een plaatselijk restaurant gebracht voor de lunch. Hier ook een groepje Nederlanders ontmoet. Zij hadden met een groepje van 10 ook een dergelijke reis georganiseerd. Eten was hier prima. Nu zitten we bij het zwembad om dit verhaal te schrijven. Wel in de schaduw, het is vandaag zeker 30 graden. Ik zet er ook weer 2 foto's bij. 1 vanuit onze tuktuk en 1 vanaf het dak met uitzicht op zwembad. Tot de volgende blog.

1. Ton Duzink:
    8 november 2018
    Hallo Anne en Ans
    Wat leuk om al die vakantie belevenissen van jullie te lezen,volgens mij hebben jullie het goed naar de zin in India.Ik heb zaterdag het mosseltoernooi met 11graden en regen,dat is ook weer een belevenis. Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben .groetjes Ton.
  2. Theo:
    9 november 2018
    Ha beste vakantiegenieters! Bedankt voor jullie mooie verslag gisteren. Op dit moment van schrijven zijn jullie alweer in de volgende bestemming:Jaisalmer,de Gouden stad! Zo te lezen in de omschrijving weer voldoende te zien en te doen twee dagen lang. En ook weer een mooie luxe kamer in jullie hotel! Geniet ervan en tot de volgende blog! Gisteren een prachtige dag gehad in mooi Harderwijk! Dat is even mijn korte reisblog:) Groetjes!
  3. Marcel:
    9 november 2018