Jaipur, de roze stad

18 november 2018 - Jaipur, India

Gisteren half 4 aangekomen in Jaipur en  s' avonds nam onze chauffeur ons mee naar een leuk restaurant in het centrum waar een lokale muziek/ dansgroep optrad. Mooie entourage en het eten was ook lekker en betaalbaar.

Vanmorgen zijn we dan het Amber Fort gaan bekijken, 10 km buiten de stad. Hoewel je ook met olifanten omhoog kan, verkozen wij de andere ingang waar je gewoon met de auto kunt komen. We hadden een gids vandaag die ons veel kon vertellen van de geschiedenis. Totale bezichtiging duurde ca 1,5 uur. Net zo lang om heen en terug naar hotel te rijden.

De roze kleur waar de stad de naam aan dankt zie je vooral terug in het oude centrum waar bijna alle huizen en gebouwen roze zijn gekleurd, vooral omdat de Koning dit dan betaalde.

Hier heeft elke stad naast een fort ook een City Palace dus daar zijn we ook nog even kijkje gaan nemen. Waar de forten echt mooi en verschillend zijn beginnen de city paleizen op elkaar te lijken. Tijd om weer wat anders te gaan doen.

Morgen dus weer verder, door een  vogel reservaat met een riksja. We zijn benieuwd.

Nog iets bijzonders, bij bijna alle toiletten staat een jongen die je na het handen wassen een tissue aanreikt. Uiteraard verwacht hij wel een tip. , 10 roepie vinden ze prima. Denk dat het aardig oploopt op een dag.

Tot de volgende blog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo:
    18 november 2018
    Ha vakantiegenieters! Bedankt voor de blog! Samen met mam met plezier gelezen in Balk! Eetse en gezellige avond! Groetjes van mam!