Jodhpur, de blauwe stad

12 november 2018 - Jodhpur, India

Na een reis van 5 uur kwamen we rond half drie aan in deze grote stad waar ca 1 miljoen mensen wonen. De laatste 5 km duurde ook nog een half uur. Behalve alle diverse voertuigen moet ik het ook nog hebben over de heilige koe. En dan bedoel ik niet de auto. Deze koeien hebben in India alle vrijheden. Denk niet dat ze alleen midden op de snelweg lopen of oversteken, nee ook in een grote stad lopen of staan ze echt overal. Het gekke is dat het ondanks de chaos in het verkeer zelden fout gaat. In zekere mate houdt men toch rekening met elkaar en zeker ook met deze runderen.

Na het inchecken wat deze keer redelijk zakelijk verliep hebben we de markt even kort verkend.  Ook nog thee gedronken in hotel, happy hour van 16-18.  Het diner ook hier op het dakterras. Iets minder rustig dan in Jaisalmer omdat je toch het geclaxoneer op de straat hoort. Wel mooi uitzicht op het plaatselijke fort. Dit fort hebben we vandaag dan bezocht. De drukte binnen viel mee. Je hebt een mooi uitzicht op de blauwe huizen van deze stad waar het de naam aan te danken heeft. Deze blauwe kleur komt van oorsprong van 1 van de kastes in India, de Brahmanen.  Ook bezochten we na de lunch nog 2 andere gebouwen, foto's hiervan komen later. Zojuist weer heerlijk gedineerd op dakterras. Morgen vertrekken we naar Kumbalgarh waar we de nacht doorbrengen in een soort safari kamp. Komen we na deze drukke stad weer even tot rust.

Tot de volgende blog.

1. George Weijer:
    12 november 2018
    Hoi Anne & Ans, bedankt voor alle belevenissen die jullie met ons willen delen. Het moet wel veel indruk op jullie maken. Het is daar toch een compleet ander leven dan wij gewend zijn hier in Nederland. We genieten van elk verslag en de mooie foto's, want hier is het regenachtig en fris deze maandag. Groetjes Petra & George
  2. Theo:
    12 november 2018
    Ha vakantiegenieters,wederom bedankt voor jullie blog en foto,s! Wat een verhaal zeg over de heilige koe! Het gebeurt in de provincie in Nederland wel eens dat een koe bv ontsnapt uit de wei en midden op een provinciale weg staat! Dan wordt meteen 144 gebeld,redt een dier dus en wordt alles ingezet om het arme dier zsm te helpen.Daar kennen ze vast het nummer 144 niet,haha. Mooi toch al die verschillen in de wereld.In Nederland ook geen eten meer in de buitenlucht. Wordt kouder en over een paar dagen weer nachtvorst.Nog een prettige tijd in de blauwe stad en groetjes van Theo uit de groen/gele stad!Ps: Alvast een goed veilige reis morgen naar de volgende bestemming!
  3. Jolanda:
    Ha Anne en Ans
    Wederom een prachtig verslag
    Wat een indrukken doen jullie op !!
    Kunnen jullie dat allemaal verwerken?
    En een blauwe stad lijkt mij super 🤗
    Eet smakelijk en een mooie avond
    Liefs van ons Jol.
  4. Daphne:
    12 november 2018
    Wederom een mooi verhaal met vele avonturen. Finn heeft de foto’s ook even bekeken en zegt opa en oma, dus hij is jullie nog niet vergeten 😄😘 geniet er nog maar lekker van! Liefs Daphne