Bharatpur

19 november 2018 - Bharatpur, India

Vandaag is het (weer) een bijzondere dag in India. Marriage Day, veel bruiloften dus. Goed te zien onderweg in de diverse dorpjes waar op veel plaatsen en vooral bij hotels kleurrijke party tenten staan. Ook bij ons hotel zagen we al dat er een bruiloft gevierd wordt. Veel versieringen en binnen veel mensen in kleurrijke gewaden. Voor het eerst op deze vakantie leek er wat paniek te ontstaan toen wij aankwamen bij de receptie. In het boek stonden onze namen blijkbaar niet. Manager erbij, er werd gebeld en discussie met wel 4 man waar je natuurlijk niets van verstaat. Er kwamen drankjes en de manager vertelde dat het goed kwam. Dus inschrijven etc en na minuut of 10 kregen we een sleutel. Prima verder. (Gelukkig). In de middag stond de vogel safari op het programma. Met een riksja door een groot natuurgebied met een gids ernaast op de fiets. Hij was gelukkig heel goed te verstaan dus al met al werd dit een hele leuke ervaring. Een oase van rust binnen het park.

Inmiddels zijn we weer bij het hotel, waar nog veel rumoer is op de gangen van de bruiloftsgasten, geen idee wat er vanavond allemaal gaat gebeuren, we gaan het meemaken.

Morgen dan naar Agra,  ik hoop dan nog in de avond een laatste blog te schrijven. Woensdag avond terugreis naar Delhi en terug naar Nederland. Zal wel koud aanvoelen voor ons.

Tot de volgende blog.

1. Theo:
    19 november 2018
    Ha vakantiegenieters. Bedankt voor de blog! Weer een mooie en speciale dag meegemaakt zo te lezen. Speciaal gezien de Marriage Day! Gaaf om zo iets mee te maken.Altijd een kleurrijk spektakel! Zo iets wel eens op TV gezien. En zo Vogel safari lijkt mij ook heel mooi! Ik las in jullie reisoverzicht wel 400 soorten vogels daar! Ja in Nederland is het heel ander weer dan nu bij jullie! Zou maar een jas en trui in de handbagage doen. Of bovenin in de koffers. Gisteren mooie dag gehad in Balk. Goede reis vv gehad! Geen koeien op de weg,wel in de aangrenzende wei:) Eetse zo en gezellige avond en dag morgen! Tot de volgende blog!