Nawalgarh, stad van de haveli 's

6 november 2018 - Nawalgarh, India

Het is woensdagmiddag en gisteren zijn we dan rond tweeën aangekomen in Nawalgarh. De ontvangst in het hotel was bijzonder. Naast de manager een man met 2 heerlijke welkoms drankjes en een man met een vlag in de hand. Allebei kregen we een rode stip op het voorhoofd.  De kamer zag er ook prima uit. Na de lunch wat bij het zwembad gezeten.  Ook het diner, een echte Indiase maaltijd, smaakte weer goed.  Vanmorgen zijn we dan begonnen met de fietstour. Een soort mountainbike zonder versnellingen. We reden het dorp uit en na een kort bezoek aan een pottenbakker reden we door naar een boerderij. Onderweg bleken wij ook een soort bezienswaardigheid. Kinderen zwaaiden allemaal naar ons. Op de boerderij kregen we een korte rondleiding en kregen we chai. (Indiase thee met melk).  We konden wat foto's maken en reden door naar 2 haveli ' s om die te bekijken. Wel kreeg ik nog een klapband onderweg. De gids wisselde van fiets gelukkig en liet hem even verderop repareren bij lokaal winkeltje.  Binnen in deze haveli 's veel muurschilderingen.  De gids bood aan om eerst te lunchen wat wij prima vinden omdat het al na enen was. Bij het plaatselijke hotel van de fietsverhuurder namen we wat toast. Een soort tosti met tomaat en komkommer. Daarna nam de gids ons mee om een rondje over de bazaar te lopen. Omdat het Divali is(feestdag) was het ontzettend druk op de markt. Zelfs in smalle steegjes met marktkraampjes reden er nog motoren en scooters doorheen. Uiteraard allemaal toeterend.   De gids bracht ons vanaf de markt lopend terug naar ons hotel. Ca 1 km op hobbelige zandweg.  Na de gebruikelijke fooi nam hij dankbaar afscheid. Ik zal wel teveel hebben gegeven. Haha.  We waren om 16 uur terug. Lange dag want op het reisprogramma stond dat de tour een halve dag zou zijn. We vonden het prima zo. We hebben veel gezien op deze manier. Morgen reizen we door naar Bikaner. Een tocht van ca 200 km.  Tot de volgende blog.

1. Daphne:
    6 november 2018
    ziet er allemaal mooi uit! leuke verhalen! Geniet er nog maar lekker van en goede reis morgen weer
  2. Marcel:
    6 november 2018
    Leuk verhaal, klinkt wel heel gaaf om zo'n markt te bezoeken en op te gaan in de mensen/cultuur. Veel toeristen daar?
  3. Anne:
    6 november 2018
    We zien vrij weinig toeristen tot dusver. In ons hotel nog 1 ander stel, fransen. En gisteren waren er nog 3 Nederlander die ook een dergelijke reis maakten. Die vertrokken vanmorgen weer. Op de markt waren wij de enige buitenlanders.
  4. Jolanda:
    Ha Anne en Ans al heel wat indrukken opgedaan
    Mooi om te lezen
    Fijne vakantie .
  5. Theo:
    6 november 2018
    Ha beste vakantiegangers,wederom bedankt voor jullie uitgebreide blog! Weer een hoop leuke dingen beleefd zo te lezen. Lachen dat jullie ook een bezienswaardigheid zijn daar.Althans in ieder geval in Nawalgarh! In Den Haag is het nu ook Divali en is er ook groot feest in oa de Schilderswijk en Transvaal! Hoe is het mogelijk dat er in die smalle steegjes brommers en scooters mogen rijden! Doen ze ook in de Grote Marktstraat maar die straat is wel een stuk breder:) Hoe is het weer daar? Beetje uit te houden of (te) benauwd/smog? Fijne vakantie verder en tot de volgende blog!
  6. Anne:
    6 november 2018
    Weer is heerlijk. Geen smog. Overdag 28 graden. Nu afgekoeld tot ca 18. Aangenaam na warme dagen.
  7. Theo:
    6 november 2018
    Heerlijk weer dus! Ben al onderweg:)
  8. George Weijer:
    Hoi Ans en Anne,
    Heel interessant jullie verhalen zo te lezen. Mooi hoor! Vandaag hebben we geprobeerd een beetje in jullie stijl te eten: Massaman curry, lekkere rijst met kip. We kijken al weer uit naar jullie volgende story. Nog vele mooie dagen saam! Groetjes Petra en George